MEDICINNA NEWS WATCH

خوش بینی کلید طول عمر است

خوش بینی کلید طول عمر است

تحقیقات نشان میدهند که داشتن انتخابهای سالم در زندگی در گرو طرز فکر خوش بینانه انسان است.

درک شما از جهان میتواند تأثیر شگرفی بر زندگیتان بگذارد. یک دورنمای مثبت نه تنها ممکن است رفاه شما را دوچندان کند بلکه میتواند سالها به عمر شما بیافزاید چنان که تئودور روزولت میگوید اگر باور داشته باشی که میتوانی نیمی از راه را طی کرده ای

طول عمر استثنائى

تحلیل داده های بیش از ۶۹ هزار خانم در مطالعه سلامت پرستاران و بیش از ۱ هزار و ۴۰۰ مرد در مطالعه سالخوردگی هنجارمند کهنه سربازان نشان داد که خوشبینی به طور خاص ۱۱ تا ۱۵ درصد طول عمر انسان را بیشتر میکند داوطلبان در این مطالعات به ترتیب از سال ۱۹۷۶ خانمها و (۱۹۸۶) (آقایان) تحت نظر بودند
ظاهراً خوش بینی شانس زندگی تا سن ۸۵ سالگی یا بالاتر را که یک طول عمر استثنائى محسوب میشود افزایش میدهد این یافته ها ارتباطی با دیگر شرایط و رفتارهای سلامت محور مانند رژیم غذایی، کشیدن سیگار و مصرف الکل و همچنین شرایط سلامت روان و امکانات مالی نداشتند.

مزایای خوش بینی

چنان که از مطالعه انتشار یافته در مقالات آکادمی ملی علوم آمریکا در سال ۲۰۱۹ پیداست خوش بینی یک خصیصه روان شناختی است که میگوید اتفاقات خوبی در راه است و با این باور گره خورده که آینده مطلوب خواهد بود چرا که انسان میتواند خروجیهای مهم را تحت کنترل خود درآورد.»
خوش بینی را میتوان به منزله دکترینی تعریف کرد که میگوید این جهان بهترین جهان ممکن است.
براساس مطالعه سرکیولیشن ریسرچ در سال ۲۰۱۸ مردم در مواقعی که دورنمای خوش بینانه دارند تمایل بیشتری به رفتارهای سالم پیدا می کنند.
براساس این مطالعه افراد خوشبین اهداف بیشتر و همچنین اعتماد به نفس بیشتری برای رسیدن به آنها دارند که باعث میشود کمتر درگیر انگیزه های ناسالم شوند.
خوش بینی همچنین با نشانگرهای زیستی سالم تر از جمله سطح بهینه لیپید التهاب کمتر بیماری قلبی کمتر و بهبود عملکرد ریوی در آقایان سالخورده ارتباط مستقیم دارد خوش بینی یک عامل محافظتی برای بیماریهای قلبی عروقی است و به افراد کمک میکند که واکنش مؤثرتری در قبال استرس اضطراب و افسردگی داشته باشند.

سلامتی با مدیسینــا

“سلامتی یکپارچگی کامل بدن، ذهن و روح است – درک اینکه هر کاری که انجام می‌دهیم، فکر می‌کنیم، احساس می‌کنیم و باور داریم بر وضعیت بهزیستی ما تأثیر می‌گذارد.”
Greg Anderson
“اگر چیزی را می خواهید که هرگز نداشته اید، باید مایل باشید کاری را انجام دهید که هرگز انجام نداده اید.”
Unknown
“غذا خوردن یک ضرورت است، اما هوشمندانه غذا خوردن یک هنر است.”
Francois La Rochefoucauld

رژیم های کم کربوهیدرات ممکن است از سلامت قلب حمایت کنند، اما چقدر مغذی هستند؟

Written by Kelsey Costa, MS, RDN on September 13, 2024 — Fact checked by Kevin Cyr, MD

آنتی بیوتیک های رایج ممکن است خطر IBD را با آسیب رساندن به لایه کلیدی روده افزایش دهند

Written by Corrie Pelc on September 15, 2024 — Fact checked by Jill Seladi-Schulman, Ph.D.

آیا آزمایش خون ساده می تواند تشخیص آلزایمر را در آینده بهبود بخشد؟

Written by Deep Shukla on September 11, 2024 — Fact checked by Jill Seladi-Schulman, Ph.D.

بر اساس شواهد علمی اخیر، 3 روش موثر برای ترک سیگار

Written by Jeanna D. Smiley on September 12, 2024 — Fact checked by Amanda Ward

برای ما پیام ارسال کنید

More Posts

آخرین اخبار سلامت

چگونه ابزارهای جدید هوش مصنوعی هشدارهای نجات جانی در سپسیس ایجاد می کنند

کشف کنید که چگونه ابزارهای هوش مصنوعی با سپسیس، عامل اصلی مرگ و میر در بیمارستان ها مقابله می کنند. یاد بگیرید که چگونه این ابزارها جان یک مرد را نجات دادند و از کارشناسان در مورد استفاده از آنها بشنوید.

گرما، رطوبت، سالمونلا: متاسفانه با هم می روند

جهان گرمتر می شود و هوا مرطوب تر می شود. و این یک دستور العمل عالی برای افراد بیشتری است که از غذای آلوده به سالمونلا و سایر باکتری ها بیمار شوند.

تلفن شما شما را در معرض خطر سرطان مغز قرار نمی دهد

محققان در یک تحلیل بزرگ جدید همچنین هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط استفاده از تلفن همراه با سایر سرطان های سر و گردن پیدا نکردند. این یافته ها اخیرا در مجله Environment International منتشر شده است.

چگونه میکروپلاستیک ها می توانند باعث افزایش وزن شوند

میکروپلاستیک‌ها که در مواد غذایی، محصولات زیبایی و در هوا یافت می‌شوند، ممکن است با تقلید از هورمون‌هایی مانند کورتیزول که می‌تواند متابولیسم را مختل کرده و خطر چاقی را افزایش دهد، به افزایش وزن اضافه کند.

به خبرنامه ما بپیوندید

شبکه های اجتماعی

با مدیسینا همراه شوید

پادکست‌های خبری

شما میتوانید اخبار روز پزشکی را در اینجا بشنوید


اینجا کلیک کنید